Jak sprawdzić auto przed kupnem?
Zakup używanego auta to świetny pomysł – wielka oszczędność i sprawne auto. Niestety, łatwo się „naciąć”, ponieważ handlarze samochodów używanych mają złą sławę. Wielu z nas zawiodło się – szczególnie po wydaniu większej kwoty. Jak temu zapobiec? Koniecznie jest sprawdzenie samochodu przed kupnem. Tylko jak to zrobić? Na co zwrócić uwagę?
Oglądasz samochód przed kupnem? Zwróć uwagę na te elementy
Czego obawiamy się szczególnie? Ryzyka, że sprzedawane auto zostało skradzione. Konieczne jest zatem sprawdzenie jego historii i poprzednich właścicieli. Kiedy ta podstawowa kwestia zostanie odhaczona, pozostaje – niestety znacznie rozleglejsza – sprawa uszkodzeń. Po czym poznać byłe usterki i zamaskowane kolizje? Przed zakupem samochodu zwróć uwagę na:
- historię pojazdu (dokonaj identyfikacji auta);
- stan karoserii i grubość lakieru;
- podzespoły – szczególnie silnik;
- wyposażenie;
- stan opon;
- przebieg.
Niestety dokładane sprawdzenie wielu z wymienionych wyżej elementów jest bardzo ciężkie bez specjalistycznego sprzętu – a także wiedzy. Laik gołym okiem może nie dostrzec nieoryginalnego silnika. Z tych względów warto zlecić sprawdzenie samochodu przed kupnem profesjonaliście. Firmy zajmujące się tym zawodowo – w tym my – posiadają do tego specjalistyczne sprzęty, taki jak chociażby urządzenia do pomiaru grubości lakieru.
Jakie ma zalety profesjonalne sprawdzenie auta przed zakupem?
Oprócz pewnej identyfikacji pojazdu, specjalista mechanik będzie w stanie szybko określić awarie, które przebył samochód. Dodatkowo jego wiedza pozwoli na faktyczne zbadanie zużycia eksploatacyjnego auta – co w części przekłada się na możliwość sprawdzenia prawdziwej wartości samochodu. To zdecydowanie rzecz, którą warto wiedzieć przed zainwestowanie znacznej sumy pieniędzy.
Inną zaletą, niestety przydatną w obliczu sytuacji niekorzystnych, jest fakt, że przy profesjonalnym sprawdzeniu auta nasza firma dokonuje dokumentacji fotograficznej i pisemnego raportu. Takie dokumenty mogą się szczególnie przydać w przypadku nieudanych negocjacji ze sprzedającym lub kolizji w późniejszym używaniu.